Jak skutecznie zbierać pozytywne opinie o swojej firmie?
W dobie Internetu opinie klientów odgrywają niezwykle istotną rolę podczas budowania wizerunku firmy. Szczególnie te pozytywne nie tylko przyciągają nowych klientów, ale również wzmacniają zaufanie do marki i poprawiają jej pozycję w wyszukiwarkach. Firmy, które stale zbierają pozytywne opinie, mają zdecydowanie większą szansę na rozwój i zbudowanie stabilnej pozycji na rynku. Jednak jak zadbać o to, by zarówno klienci, jak i byli pracownicy udostępniali opinie o przedsiębiorstwie? Sprawdź najważniejsze wskazówki na to, jak pozyskiwać pozytywne opinie o swojej firmie.
Skuteczne zachęcanie klientów do dzielenia się
opinią – kluczem do sukcesu
Nie od dziś wiadomo, że
zadowoleni klienci zdecydowanie rzadziej dzielą się swoimi opiniami w sieci.
Właśnie dlatego warto zachęcać klientów do tego, by wyrażali swoje zdanie na
temat zrealizowanej transakcji, jakości produktu czy współpracy ogółem.
Po zakończonej transakcji lub udanej współpracy warto wyjść z inicjatywą, wysyłając wiadomość z podziękowaniem i prośbą o ocenę.
Dobrą praktyką, stosowaną przez coraz więcej
przedsiębiorstw, jest oferowanie dodatkowych rabatów na kolejne zakupy, punktów
lojalnościowych lub udziału w konkursie, za wystawienie opinii. Takie działanie
skutecznie motywuje klientów do podzielenia się wrażeniami i zwiększa szansę na
zbudowanie solidnej bazy pozytywnych komentarzy.
Warto przy tym pamiętać, że sam proces podzielenia się opinią powinien być maksymalnie uproszczony.
Klient pozostawiony sam sobie, bez solidnych wskazówek szybko się zniechęci i zaniecha swoich działań.
Dobrym rozwiązaniem, które zwiększy szansę na pozyskanie
pozytywnych opinii, jest zastosowanie odpowiednio dobranych narzędzi. W tym
celu możesz wykorzystać takie rozwiązania, jak:
· linki kierujące bezpośrednio do platform z
opiniami,
· - formularze ocen w sklepie internetowym,
· - kod QR umieszczony na paragonie, ulotce lub
opakowaniu.
Pamiętaj, że im mniej kroków do
wystawienia recenzji będzie musiał pokonać klient, tym chętniej podzieli się
swoimi wrażeniami/
Dbaj o pozytywne opinie przez cały okres
współpracy
Jeżeli dążysz do wzmocnienia swojego wizerunku, poprzez budowanie pozytywnych opinii w sieci, musisz pamiętać, że proces ten wymaga odpowiedniego podejścia.
Uzyskanie szczerych i pozytywnych opinii wymaga dbania o dobre relacje z klientem, przez cały okres współpracy, nie tylko po sfinalizowaniu transakcji.
Aby otrzymać pozytywny
feedback, należy zwrócić uwagę nie tylko na jakość oferowanych produktów czy
usług, ale również sposób komunikacji i atmosferę współpracy.
Klienci szczególnie cenią sobie uprzejmość, otwartość i indywidualne podejście.
Wraz z rozwojem mediów społecznościowych coraz ważniejsze okazuje się również zaangażowanie firmy w kontakt za pośrednictwem tego typu portali.
Takie podejście pozwala zbudować
trwałą więź z klientami, sprawiając, że ci chętniej będą się dzielić swoimi
opiniami w sieci.
Pozytywne opinie – tylko rzeczywiste
Pozytywne opinie to potężne narzędzie marketingowe, które odpowiednio wykorzystane może wzmocnić wizerunek firmy.
Należy jednak pamiętać, że rzeczywistą moc mają wyłącznie rzeczywiste opinie, dodane przez dotychczasowych klientów lub byłych pracowników.
Klienci
chętniej korzystają z ofert firm, które mają realne i aktualne dowody na
zadowolenie innych użytkowników, a jedna dobrze wyeksponowana opinia może
przekonać bardziej, niż nawet starannie zaplanowana strategia marketingowa.
Należy jednak pamiętać o tym, by w pogoni za jak największą liczbą pozytywnych opinii wystrzegać się tych fikcyjnych.
Choć strategia ta z pozoru może się wydawać idealna, to w rzeczywistości może przynieść więcej szkody niż pożytku.
Klienci szybko potrafią
rozpoznać sztuczne komentarze, a platformy opiniotwórcze coraz skuteczniej je
wychwytują.
Co więcej, wykorzystywanie do celów marketingowych sztucznie pozyskanych opinii w efekcie może narazić firmę na utratę wiarygodności, a także nieprzyjemne w skutkach konsekwencje prawne.
Dlatego tak ważne jest, by w całym tym procesie skupiać się wyłącznie na
pozyskiwaniu prawdziwych opinii, które nie tylko mają dużo większą wartość, ale
dodatkowo budują realne zaufanie do marki.